What do textbooks tell us about interculturality? Analysis of Chilean school materials
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.04.110Keywords:
Interculturality, schools texts, migration, ethnic groups, absenceAbstract
This article analyzes the treatment given to multiculturalism and interculturality in Chilean secondary school textbooks. This is essential in the current context of Chile, where migration has increased significantly in the last 10 years, as has the visibility of ethnic and Afro-descendant groups in the country. The methodology used is descriptive documentary type, this article being part of a larger study that seeks to investigate the beliefs and conceptions of teachers about the inclusion of ethnic groups, migrants and people of African descent in history and social science classes, as well as your participation in society. In conclusion, it can be seen that the texts include some brief aspects on ethnicity and migration, however, it is done from an official perspective, which does not disturb the established social status quo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.