Planning as an object of research in teacher training in Geography
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.06.94Keywords:
research, geographical didactics, planning, jointAbstract
The Faculty of Geography of the National University of La Pampa (UNLPam), proposes as a challenge the training of teachers based on a work articulated between the fields of knowledge that make up the Curriculum. The design of Teaching Units as a way of teaching planning, constitutes an opportunity to dialogue the process of feedback between theory and practice, as foundational aspects of teacher and teacher training. For this, the curricular prescriptions mediated by the institutional, political, pedagogical and didactic dimensions interact in the teaching tasks when making decisions regarding what, how and for what to teach Geography. In this sense, an articulated and integral work is held among the Special Teaching Chairs of the Geography and Teaching Residence of the Teaching Staff of the Faculty of Human Sciences. We maintain that the key to training is to establish common criteria about planning based on articulating the format, design and presentation of teaching proposals prepared by fourth and fifth year students for secondary education. This qualitative research presents the voices of students who have experienced the design of open, flexible, creative proposals for current issues and geographic problems. This work reflects the results of the analysis of interviews with advanced students in relation to their experiences in the development of Didactic Units.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.