Landscape in initial teacher training: a mixed-methods case study
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.10.96Keywords:
landscape, didactic of Social Science, Teacher Training, Degree in Primary Education, Degree in Early Childhood EducationAbstract
Landscape knowledge is essential to understand the space arround us and to interpret the possible evolution based on the analysis of the configuring elements. Therefore, it is necessary to provide teachers in training with the necessary skills to incorporate content adequately and efficiently on landscape and to incorporate landscape as an instrument in the teaching-learning process of the Social Sciences. The development of this work focuses on the analysis of the knowledge and perceptions that teachers in training have about landscape. To this end, using a mixed methodology, a questionnaire has been designed and developed which includes the collection of quantitative data (items presented on a Likert scale) and qualitative data (responses to questions on three contrasting images of landscapes). The quantitative results indicate that the subjects have theoretical knowledge about landscape. The contrast with the qualitative results indicates that theoretical knowledge is reduced when students have to justify their answers. It could indicate that they have knowledge about the landscape but lack the skills to incorporate it into a description.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.