Historical knowledge and citizenship education. Inclusion of other historical narratives for a New School History
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.08.89Keywords:
History education, citezenship, education, citezenship education, curriculumAbstract
In this article we present a series of ideas in relation to the Teaching of History and Citizenship. First we present the questions that give rise to these ideas about the Teaching of History and Citizenship and the construction of a School History that incorporates, encourages and develops the approach of historical narratives linked to other non-traditional actors. Next, we state the reasons why we propose the need for a new School History and its relationship with the construction of the teaching of citizenship. Finally, we present the ideas that support the proposal for the construction of a School History that includes other non-traditional historical narratives and strengthens citizenship education.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.