Programme “Living and Feeling the Heritage”: perspectives before and during confinement due to COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.08.266Keywords:
patrimonial education, patrimony, programme “Living and Feeling the Patrimony”, didactic proposals, COVID-19Abstract
Patrimonial education in educational centres es poorly developed due to the lack of information about it in literature. Nontheless, some teachares put remedy by implementing some alternatives. An example is the programme “Living and feeling the Heritage”, being this the main objective of study of this investigation. The main objective is to know the concept of patrimony and implementation that is carried out by the teachers in the development of the programme “Living and Feeling the Heritage”, in everyday circumstance as well as in confinement. This is carried out through a qualitative methodology, following an interpretative scope and an exploratory study. Throughout various interviews and the analyses of a series of patrimonial challenges, information has been gathered and analysed via a set of categories which includes the concept of heritage and different aspects of didactic proposals. The results obtained pertain to various aspects and are developed upon within the report, but the most relevant is the concept of heritage that is dealt with in the programme. In relation to this, a symbolic-identity concept is delivered more in lectures and a more aesthetic one has been carried out during the confinement instead. In conclusion, it can be said that educational programmes like this one shall be interdisciplinarily implemented into the educational centre though one of their projects.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.