Interdisciplinary didactic-methodological proposal for the study of the neighborhood and the socio-environmental issues in the early Years
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.10.169Keywords:
Geography, History, Literature, socioenvironmental issues, neighborhoodAbstract
This text intends to reflect and propose interdisciplinary possibilities articulating the study of the neighborhood and socio-environmental issues in the early years, especially those experienced by students in their daily lives, involving children by problematizing the reality in which they are inserted in order to interpret, understand and if possible transform the place and the world.. With this, is necessary to approach such issues and rethink them, once the school is place of knowledge and experimentation, and also of discussion and learning. For this, is presented a proposition about the study of the neighborhood and the socioenvironmental issues in a interdisciplinary perspective relating to Geography, History and Literature. Methodologically, considers the analysis of the public policies that refer the theme of socioenvironmental issues, towards the reflection on how to address and teach the prescriptions, the current document that directs the scholar system of Brazil, in a approach that allows students to think about socioenvironmental issues from their own experiences and reality.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.