Looking at the landscape through the mediation of geographic thinking: power ful learning for the contemporary world
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.10.42Keywords:
Geography, teaching, geographic landscape, didactic mediation, geographic thinkingAbstract
The text presents elements of a proposal for teaching Geography dedicated to the Citizen life of students, helping them to develop their geographical thinking. In this sense, the geographical landscape stands out as one of the concepts that make up this thought. In order to develop the text, firstly, the bases of the proposal are presented, consistent with the aforementioned objective, and it goes on to formulate an understanding of the concept of landscape, important symbolic instrument in this proposal, a concept that explains its character of form, of the physiognomy of space, but that expresses its content. Therefore, through the integrated analysis of the landscape, one can access the natural and social dynamics that produced them. Then, presents methodological ways to work in the daily life of classes with the goal of internalization of this concept by elementary school students.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.