Convention of the Rights of the Child in Early Childhood Classrooms
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.09.254Keywords:
education, heritage, tourism, sustainabilityAbstract
One of the purposes of heritage education is to raise awareness about the need to value, respect and protect heritage. This same commitment should guide tourism activity, in order to reduce its negative impacts and contribute to sustainability. Considering the close relationship that should exist among education, heritage and tourism, the objective of this work is to know how many scientific publications contemplate this trinomial as an object of study and how they address this relationship. For this, we have reviewed Spanish language journals, mostly integrated in Education category, with the highest impact factor indexed in Journal Citation Report and Scopus, between 2000-2018. Likewise, we have selected the research collected in the Web of Science that covers this topic, regardless of the journal that publishes them. The results of this analysis reveal the low visibility of the education, heritage and tourism trinomial in the selected journals. Specifically, most of the studies that consider this subject come from Latin American journals. Based on these findings, a critical interdisciplinary analysis was carried out, which reveals the need to integrate educational and pedagogical strategies during tourism experiences, considering them an ideal place for their development. In short, this study disseminates the need to include heritage education in leisure experiences to manage tourism activity in a sustainable way and, thus, contribute to the conservation of spaces.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.