Teacher training in Costa Rica and historical knowledge of the students that begins the Teaching of Social Studies degree
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.10.210Keywords:
curriculum, History Didactics, initial training, Social Studies, Historical ThinkingAbstract
The research is the result of a doctoral thesis that focused on the development of Historical Thinking in initial teacher training in Costa Rica. In the article we analyze the Historical Thinking and learning experiences of students of Universidad Nacional. Despite research in historical thinking and initial training, in Costa Rica we don’t have research about history learning in School and how these learnings are used to critically analyze the past. In our research, we also studied the experiences in Social Studies in High School in order to analyze the narrative in history. The study was carried out through the model of concepts of Historical Thinking by Peter Seixas with students who began the degree in 2019. The methodology was qualitative, and the data was collected with a Workshop with the students and a Questionnaire with open and closed questions through the techniques of Grounded Theory. It is concluded that the teachers in training begin the career with an historical thinking which is an advantage to develop the historical thinking.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.