The Archaeological Museum of Córdoba to work local history in Primary Education
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.07.153Keywords:
time, historical time, periodization, historical consciousness, teacher trainingAbstract
This article presents the results of a research carried out with the third-year students of the Primary Education Bachelor Degree in the University of Córdoba (Spain) during the academic year 2019/2020, within the subject of Didactics of Social Sciences. Our intention has been to establish ways to improve the teaching-learning processes in the Social Sciences discipline. This research was developed within the framework of a practical activity in which the students worked the cultural heritage, specifically the Archaeological Museum of Córdoba as a tool for learning local history. The knowledge of the closest medium is a fundamental resource for learning the broader historical dynamics, as well as the particular and the general ideas, the specific and the abstract concepts and the connection between local and global phenomena. For this, before and after the activity, future teachers gave us their impressions and perspectives on this matter, which have served to reflect on the content and design of teaching.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.