Methodological Principles of the Multimodality for Social Studies training teacher
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.03.71Keywords:
Multimodality; Social Studies training teacher; critical literacyAbstract
Multimodality is a new discipline whose impact is in an exploratory phase. This work addresses the research lines we are currently developing in a Research Project entitled “X”, that seeks to establish methodological principles for using the multimodality in the social studies training teacher at the University of Málaga.
This project focuses on the elaboration of a multimodal didactic proposal applied at teaching-learning process that deals with a quadruple difficulty stemming from scarce or non-existent training teacher for Master's in Teaching Compulsory Secondary Education, Post-Compulsory Secondary, Social Sciences (History of Art, Geography, History and Philosophy) knowledge on the following topics: the application of inter-disciplinarity; connecting with the present day; the introduction of media culture in classrooms and the visibility of otherness.
According to Gunter Kress work, it has been recognized different modes and therefore, written, visual and audiovisual texts that promove the step from monomodality to multimodality in the teaching-learning process of the Social Sciences.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.