The teaching of Social Sciences Didactics through Latin American cinema
DOI:
https://doi.org/10.17398/2531-0968.05.94Keywords:
cinema in the classroom, Latin America, teaching social sciences, audiovisual media, social science developmentAbstract
In these lines we intend to know the situation of the use of audiovisual media in the classroom that are so relegated compared to other educational resources. We take into account that, within the teaching practice, the choice of teaching resources is determined, to a large extent, by the rigor in the achievement of the objectives stipulated for each educational level, in the time constraints and in the lack of a minimum of resources. We present a series of questions asked to the students of the Teaching Degree of Primary Education as a sample that have as their purpose to introduce the world of cinema in the classrooms. Teaching through cinema offers us a beneficial quality, which differs from other disciplines, as a result of which the image is present as a normalized element in the development of the person from the first years of life. Using social sciences, we present a series of activities to analyze the social, historical, political, economic reality ... of Latin America through a selection of films. We believe that the use of a playful and relaxed methodology is a dynamic and motivating element of the classroom that enriches the work of teaching and learning.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autoría y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons 4.0 BY-NC-SA que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación en esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
- Los autores y autoras han respetado la política de autoría de esta revista.