Announcements

Call for papers. REIDICS 16 "Formación ciudadana y enseñanza de las ciencias sociales en Iberoamérica"

2024-06-20
REIDICS 16 "Formación ciudadana y enseñanza de las ciencias sociales en Iberoamérica".   Coord. Alexis Sanhueza de la Universidad Católica de Temuco, Carolina Chávez de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Belén Meneses de la U. Universidad Autónoma de Chile y Evelyn Ortega de la Universidad Autónoma de Chile. — Fecha final recepción artículos: 30 de octubre de 2024     Publicación número: 30 marzo de 2025 Read more about Call for papers. REIDICS 16 "Formación ciudadana y enseñanza de las ciencias sociales en Iberoamérica"

Current Issue

No. 15 (2024): Monográfico La Educación para una Ciudadanía Democrática en la Formación del Profesorado en Iberoamérica
					View No. 15 (2024): Monográfico La Educación para una Ciudadanía Democrática  en la Formación del Profesorado en Iberoamérica
Published: 2024-10-10

Preliminares

Special issue

  • Initial training of primary school teachers in citizenship education. Case studies in Latin America

    Martha Cecilia Gutiérrez Giraldo, Carolina Franco Ossa, Jackeline Arredondo Conde
    11-25
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.11
  • Initial training in Civic Education. A multiple case study in Costa Rica

    Mauricio Calderón Azofeifa, Jéssica Ramírez-Achoy, Juan Carlos Naranjo Segura
    26-45
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.26
  • What do we know about how to prepare teachers for citizenship education in Mexico?

    Paulina Latapí Escalante, María del Mar Estrada Rebull
    46-61
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.46
  • Education for democratic citizenship: from initial teacher training to classroom practices in Portugal

    Alfredo Gomes Dias, Maria João Barroso Hortas
    62-78
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.62
  • The teacher’s initial training for the citizenship at a public university in Peru

    Juan Carlos Palomino Paredes, Daniel Fabian Roca Flores Pinto, Ingrid Alvarado Alvarado
    79-97
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.79

Miscelánea

  • Exploring invisibility in the urban cultural landscpae: didactic intervention in the initial training of teachers

    Rebeca Guillén Peñafiel, Alfredo Gomes Dias, Maria João Hortas
    98-117
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.98
  • Use of images as multimodal content during Social Sciences teaching

    Yasaldez Loaiza, Leydi Aristizabal Ospina
    118-132
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.118
  • How are Economics teachers trained in Argentina?

    Pablo Sisti
    133-148
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.133
  • Impact of narrative video games on the perception of cultural heritage: a qualitative analysis of Assassin's Creed among university students

    Daniel Camuñas-García, María Pilar Cáceres-Reche, María de la Encarnación Cambil-Hernández, Begoña Serrano-Arnáez
    149-165
    DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.15.149
View All Issues